Србија је добила кредит од Међународне банке за обнову и развој (ИБРД) у износу од 51 милион евра и од Француске агенције за развој (АФД), такође у износу од 51 милион евра, на име трошкова сектора железница Србије.
Како су навели одговорни, део тих средстава биће искоришћен за плац́ање консултантских услуга за израду просторног плана, студије изводљивости са идејним пројектом и студије о процени утицаја на животну средину за реконструкцију и модернизацију железничке пруге Панчево Главна – Вршац – граница са Румунијом.
Средином године Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре расписало је јавни конкурс за израду документације за реконструкцију железнице од Панчева, преко Вршца, до границе са Румунијом. Како се у документу наводи, ова деоница дуга је 87 километара и део је железничког коридора Београд – државна граница са Румунијом, који се сматра једним од најзначајнијих у Европи.
Предвиђено је да се реконструкција и модернизација уради од почетка скретнице у Главној станици Панчево до државне границе, укључујуц́и и унапређење елемената за највишу економски оправдану брзину и дозвољено осовинско оптерец́ење на железничкој прузи.
У зависности од закључака анализе, разматраће се и евентуална градња другог колосека, с обзиром на то да је реч о једноколосечној прузи.
Извор-еВршац