„Темишвар је један од градова који су мотор развоја Румуније у смислу дигитализације, стартап и иновативних компанија. Вршац је релативно близу, тако да желимо више да радимо на повезивању наших школа, универзитета, научних и технолошких паркова“, казала је Брнабић.
Да подсетимо, румунски министар саобраћаја Сорин Гриндеану, недавно говорећи за медије у Темишвару, најавио је да ће Студија изводљивости, за изградњу аутопута Темишвар – Моравица, који ће преко новог граничног прелаза Ватин 1.55 километара од садашњег граничног прелаза Ватин, бити повезан са Београдом и даље ка Солуну, бити готова овог пролећа.
Рекао је и да ће државни врх Румуније ускоро боравити у посети званичном Београду. Незванично сазнајемо да ће ова дипломатска посета бити на највишем нивоу, односно да ће Србију посетити и председник и премијер Румуније.
„Имао сам дијалог са Александром Вучићем, као и са другим представницима Србије. У међувремену сам добио писмо од српског колеге да посетим Београд и то ћу учинити, али настављамо пројекат са наше стране. Нема дилеме, ми идемо ка Моравици. Идемо онако како смо најавили, без икаквих проблема. Штавише, договорили смо се да направимо заједнички гранични прелаз, о трошку Румуније и били смо максимално конструктивни у свим тим приступима. Ово је за нас, али не само за нас, важан пројекат за повезивање севера Европе са јужном Европом“, рекао је и министар саобрац́аја Румуније, а преноси Темишварски портал Опиниа.
Подсећамо и да је пре две године потписан меморандум између Србије и Румуније о изградњи аутопута Темишвар – Београд. Уговорне стране су се обавезале да ће успоставити везу између две државе директним повезивањем аутопута Београд – Ватин (државна граница), који ће бити дужине 65 километара са српске стране и са румунске стране аутопут Темишвар – Моравица (државна граница), дужине око 78 километара.
Аутопут Темишвар – Београд, преко Вршца и Панчева, део је најкрац́е трасе паневропског коридора Гдањск – Варшава – Краков – Кошице (Словачка) – Дебрецен (Мађарска) – Орадеа – Арад – Темишвар – Моравица (Румунија) – Београд – Солун (Грчка). Пруга Румунија – Вршац – Панчево од државног и међународног интереса Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре у Влади Републике Србије Горан Весић најавио је да ће се ускоро почети са радовима на реконструкцији и модернизацији железничке пруге Панчево Главна – Вршац – граница са Румунијом.
Да подсетимо, Србија је добила кредит од Међународне банке за обнову и развој (ИБРД) у износу од 51 милион евра и од Француске агенције за развој (АФД), такође у износу од 51 милион евра, на име трошкова сектора железница Србије. Како су навели одговорни, део тих средстава биће искоришћен за плац́ање консултантских услуга за израду просторног плана, студије изводљивости са идејним пројектом и студије о процени утицаја на животну средину за реконструкцију и модернизацију железничке пруге Панчево Главна – Вршац – граница са Румунијом.
Средином прошле године, Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре расписало је јавни конкурс за израду документације за реконструкцију железнице од Панчева, преко Вршца, до границе са Румунијом. Како се у документу наводи, ова деоница дуга је 87 километара и део је железничког коридора Београд – државна граница са Румунијом, који се сматра једним од најзначајнијих у Европи.
Предвиђено је да се реконструкција и модернизација уради од почетка скретнице у Главној станици Панчево до државне границе, укључујуц́и и унапређење елемената за највишу економски оправдану брзину и дозвољено осовинско оптерећење на железничкој прузи. У зависности од закључака анализе, разматраће се и евентуална градња другог колосека, с обзиром на то да је реч о једноколосечној прузи.
Извор-еВршац