Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре расписало је јавни конкурс за израду документације за реконструкцију железнице од Панчева, преко Вршца, до границе са Румунијом.
Србија је, како подсећа еКапија, добила кредит од Међународне банке за обнову и развој (ИБРД) у износу од 51 милион евра и од Француске агенције за развој (АФД), такође у износу од 51 милион евра, на име трошкова сектора железница Србије.
Део тих средстава биће искоришћен за плац́ање консултантских услуга за израду просторног плана, студије изводљивости са идејним пројектом и студије о процени утицаја на животну средину за реконструкцију и модернизацију железничке пруге Панчево Главна - Вршац - граница са Румунијом. Ова деоница дуга је око 80 км и део је железничког коридора Београд - државна граница, који се, како се у документу наводи, сматра једним од најзначајнијих у Европи.
Предвиђено је да реконструкција и модернизација ове железнице обухвати реконструкцију и модернизацију пруге од почетка скретнице у Главној станици Панчево до државне границе, укључујуц́и и унапређење елемената за највишу економски оправдану брзину и дозвољено осовинско оптерец́ење на железничкој прузи.
У зависности од закључака анализе, разматраће се и евентуална градња другог колосека, с обзиром на то да је реч о једноколосечној прузи.
Уговор се закљујучује на 27 месеци, а најкасније до 31. децембра 2026. године, што је датум завршетка пројекта.
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић најавио је недавно да ће Србија радити на реконструкцији две регионалне пруге – Панчево-Вршац - румунска граница и Панчево - Зрењанин - Кикинда - румунска граница, због значаја поновног успостављања железничког саобраћаја између Србије и Румуније, подсећа еКапија.
Извор- еКапија